مروری بر رسالت فرهنگی صدا و سیما

در خدمت و خیانت صدا و سیما


"این جانب از این که کسانی می کوشند تا در میان مردم ما رسم تجمل گرایی و اسراف و ولخرجی را شایع کنند‚ شدیدا نگران و متاسفم‚ و از این که مردم فداکار و انقلابی ایران در امور شخصی به مصرف گرایی سوق داده شوند و قناعت انقلابی را از یاد ببرند‚ به خدا پناه می برم."( مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای 2/9/68)


در خدمت و خیانت صدا و سیما

واحه،پایگاه سبک زندگی ولایی : کشور اکنون در شرایط جنگی به سر می برد ، جنگ نرم در جبهه اقتصاد و فرهنگ. ما سربازان جنگ نرمیم و باید با تمام نیرو در این عرصه جان فشانی کنیم و از ابزارهای کارآمد و توانمند در این عرصه به بهترین وجه ممکن استفاده نمائیم.

 یکی از ابزارهای کلیدی در جنگ نرم رسانه است که می تواند سنگری مستحکم در هر دو جبهه اقتصاد و فرهنگ باشد.

 مسئولین محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید باور کنند که سنگربانان این ملت هستند و مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش آنان است.

 در چند سال اخیر با اضافه شدن شبکه های تلویزیونی ،میزان تبلیغات در صدا و سیما سرسام آور شده است. متاسفانه این تبلیغات با اهداف رسانه ای دشمن همسو و هماهنگ شده است و نه تنها ابزاری در جهت اهداف داخلی نیست بلکه ابزاری در جهت تقویت خواسته های دشمنان است.

 تبلیغاتی که امروز در صدا و سیما شاهد آن هستیم متاسفانه اولا هیچ رسالتی غیر از درآمدزایی را دنبال نمی کند زیرا می بینیم که هیچ گزینشی در مورد محصولات تبلیغی صورت نمی گیرد و حتی هرآنچه مضر و بعضا غیر استاندارد هست نیز تبلیغ می شود . پس حتی رسالت انتخاب محصولات با کیفیت و مفید نیز در ایجاد این تبلیغات دخالتی ندارد.

ثانیا این تبلیغات کاملا غیر بومی است . یعنی شیوه های تبلیغاتی بر اساس فرهنگ داخلی خودمان نیست و بسیاری از تبلیغات دقیقا مشابه تبلیغات خارجی است که هیچ سنخیتی با فرهنگ و مذهب ما ندارد.

 ثالثا نکته بسیار مهم تری که در این تبلیغات به چشم می خورد ،سوق دادن هرچه بیشتر مردم به سمت مصرف گرایی،تجمل گرایی و تنوع طلبی است. منظورمان از مصرف گرایی ،مصرف کردن بر اساس نیازهای کاذب است نه نیازهای حقیقی انسان و این انسان را به سمت اسراف می کشاند.

 "مصرف گرایی در جامعه بلای بزرگی است. اسراف روز به روز شکاف های طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی را بیشتر و عمیق تر می کند. یکی از چیزهایی که لازم است مردم وظیفه خود بدانند ،اجتناب از اسراف است. دستگاه های مسئول بخش های مختلف دولتی بخصوص دستگاه های تبلیغاتی و فرهنگی - بویژه صدا و سیما – باید وظیفه خود بدانند مردم را نه فقط به اسراف و مصرف گرایی و تجمل سوق ندهند بلکه در جهت عکس مردم را به سمت قناعت ،اکتفا و به اندازه لازم مصرف کردن و اجتناب از زیاده روی و اسراف دعوت کنند. " (مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، خطبه های نماز عید فطر ، 15/9/1381)

 از طرف دیگر سبک زندگی که در این تبلیغات به نمایش گذاشته می شود ،سبک زندگی عامه مردم ما نیست و بسیار تجملاتی است به گونه ای که درصد بسیار کمی از مردم جامعه ما توانایی زندگی به این سبک را دارند ،لذا پخش این تبلیغات موجب سوق دادن مردم به سمت تجمل گرایی می شود و این از توان اقتصادی بسیاری از خانواده های ضعیف و حتی متوسط خارج است و استحکام اقتصادی خانواده را متزلزل می کند و موجبات فشارهای اقتصادی کاذب بر خانواده ها را فراهم می سازد.

 روحیه مصرف گرایی،تجمل گرایی و تنوع طلبی که تبلیغات در مردم ایجاد می کند دقیقا عکس رویکرد اقتصاد مقاومتی است که برای مقابله با دشمن اتخاذ کرده ایم.

 مسئولین محترم صدا و سیما شما سنگربانان این ملت هستید و مسئولیت بزرگی به امانت در دستان شماست . از ابزاری که در اختیار دارید در جهت مقابله با اهداف رسانه ای دشمن استفاده نمائید نه در جهت تقویت خواسته های آنان !!

 "این جانب از این که کسانی می کوشند تا در میان مردم ما رسم تجمل گرایی و اسراف و ولخرجی را شایع کنند‚ شدیدا نگران و متاسفم‚ و از این که مردم فداکار و انقلابی ایران در امور شخصی به مصرف گرایی سوق داده شوند و قناعت انقلابی را از یاد ببرند‚ به خدا پناه می برم."( مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای 2/9/68)


صدا و سیما     پیام بازرگانی     فرهنگ سازی     اقتصاد مقاومتی                            
نام شما:


ایمیل شما:
نظر شما:



حدیث روز
الحذر الحذر، فولله لقد ستر حتی کانه قدر غفر ؛ هشدار هشدار! به خدا سوگند چنان پرده پوشی کرده که پنداری تو را بخشیده است. نهج البلاغه؛ حکمت 30:امیر المومنین علی علیه السلام
نظر سنجی

نظر شما در مورد طرح جدید و گرافیک واحه چیست؟؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف
مشاهده نتایج