نگاهی به اثرات ماهواره در خانواده ها

میهمان پرده در


به گواه مشاهدات عینی، میزان رشد استفاده از ماهواره در ایران در دهه اخیر رشدی چشمگیر داشته است و دامنه استفاده کنندگان از ماهواره در اقشار مختلف جامعه اعم از مذهبی و غیر مذهبی و تحصیل کرده و فاقد تحصیلات و ثروتمندان و فقرا با شدت ضعف در هریک از این اقشار گسترش داشته است.


میهمان پرده در

واحه ؛ پایگاه سبک زندگی ولایی : هرکس با یک توجیهی پای این میهمان پرده در را به خانه باز می کند. بعضی خیلی شفاف دنبال فحشا و مسائل مرتبط با آن در ماهواره هستند، برخی دیگر می خواهند زن و بچه را سرکار بگذارند و از دست غرغر آن ها خلاص بشوند، بعضی را چشم و هم چشمی به پای ماهواره می نشاند، عده ای دیگر می خواهند اوقات فراغت را با آن پر کنند و از بد عمل کردن صدا و سیما مشتری ماهواره شده اند، عده ای برای فعالیت های سیاسی و برنامه های ضد جمهوری اسلامی مشتری ماهواره می شوند و بعضی دیگر دلشان برای حرم اهل بیت و خانه خدا تنگ می شود و می خواهند همواره به طور مستقیم شاهد و ناظر این اماکن مقدس باشند. خلاصه هرکس به طریقی به این پدیده وصل می شود اما آنچه بیش از نحوه آشنایی با آن مهم است، ادامه استفاده و در واقع نحوه یکسان استفاده از این ابزار در درازمدت توسط تمامی این اقشار است.

 

این میهمان پرده در که به لطف آشنایی جوانان و نوجوانان با تکنولوژی روز نمی توان حریم و حرمتی برایش در نظر گرفت، به راحتی در تمام زمینه های اخلاقی و مذهبی و حتی خانوادگی افراد وارد شده و نظر ناصحیح خود را به طرز نامحسوسی دیکته می نماید.

 

چندی پیش آمار تکان دهنده ای از وضعیت اخلاقی جامعه دانش آموزی کشور، طی تحقیقی بر روی ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶  توسط مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

بر اساس این تحقیق بیش از 74% جامعه آماری انتخاب شده، دارای رابطه غیر مجاز با جنس مخالف بوده اند.

بر همین اساس، حدود 17.5% این جامعه آماری، تجربه رابطه همجنسگرایانه داشته اند.

بیش از 11000 هزار نفر اعلام کرده اند که دچار خود ارضایی هستند.

دراین گزارش به استناد تحقیقات انجام شده توسط دکتر گلزاری، 40 درصد دخترانی که رابطه با جنس مخالف داشته اند، این امر را از سن 14 سالگی آغاز کرده اند و به استناد همین گزارش زمان شروع رابطه جنسی در دختران به سن راهنمایی رسیده است.

 

این تغییر و تبدل فرهنگی در این چند سال اخیر نشان چه می تواند می باشد؟ آیا جز این است که رفتار جنسی جامعه ما در این دهه اخیر به شکل کاملا محسوسی تغییر داده و عفت عمومی به سمت بی عفتی همه گیر هدایت شده است. چه پاسخی جز اثرات سوء ماهواره و اینترنت و نبود نظارت و آگاهی لازم در خانواده ها می توان برای این پرسش پیدا نمود؟

پدران و مادران بی خبری که بازیچه هوس های کودکانه فرزندان خود شده اند و تاب مقاومت و نه گفتن به خواسته های آنان را ندارند و یا حوصله مخالفت و فکر کردن به آینده کودکانشان را در خود نمی بینند، انواع وسایل ارتباطی با کارکرد های چندگانه را به دست نوجوانان و جوانان خود می سپارند که اغلب در سنین حساس بلوغ و انفجارهای عاطفی و جنسی ناشی از آن هستند. جالب اینکه به دلیل همین ناآگاهی یا بی حوصلگی هیچ نظارتی به طور محسوس یا نامحسوس توسط خانواده ها بر نحوه استفاده از این وسایل اعمال نشده و عملا فرزندان دچار نوعی خود تربیتی خواهند شد.

این فقط گوشه ای از اتفاقاتی است که در کنار گوش ما در حال رخ دادن است. قربانی کردن نسل آینده به خاطر هیچ تنها یکی از اثرات حضور این میهمان پرده در میان خانواده است. نگاهی به افزایش آمار تجاوز به عنف در کشور، رفتارهای پر خطر جنسی، گسیختگی خانواده ها به دلیل خیانت یکی از زوجین ، روسپی گری با اطلاع و اجازه همسر و انواع و اقسام انحرافات جنسی، روی دیگری از این سکه شوم را تشکیل می دهد. رخت بر بستن اخلاق از خانواده، سردی روابط زناشویی و تنوع طلبی و سیری ناپذیری جنسی می رود تا به آفتی در میان خانواده ها بدل شود. رواج پدیده خیانت به همسر و عادی سازی روابط با نامحرمان و شکستن فضای عفت عمومی پروژه ای است که مدت هاست توسط شبکه های ماهواره ای فارسی زبان دنبال می شود.

اگر به این موارد، شبکه های تبشیری مسیحی و وهابی را نیز اضافه نماییم، دیگر جنس کار جور می شود. تقریبا هیچ حوزه اجتماعی وجود ندارد که مباحث انحرافی آن در ماهواره به سهولت و با شدت به ذهن مخاطبان تزریق نشود.(موارد فوق به قدری تکان دهنده است که مباحثی چون مدیریت ذهن مخاطب در اثر انتشار اکاذیب و سایر مضرات ماهواره در این کلام نمی گنجد.)

اما سوال اساسی که باید پرسیده شود و دولت های دهه اخیر باید بدان پاسخ دهند این است؟ آیا دیش ماهواره و رسیور آن در کشور تولید می شود؟ آیا این حجم از دستگاه های نصب شده و دستگاه های قابل نصب که با یک تلفن در محل قابل تحویل است، به صورت قانونی از مرز ها می گذرد؟ اگر پاسخ مثبت است که واویلاست و اگر منفی است بازهم نشانه ای بر بی لیاقتی و فساد حاکم در دستگاه های دولتی و اجرایی است که عهده دار این امور هستند. این حجم از واردات غیر مجاز و به اصطلاح قاچاق، آن هم برای چنین تجهیزاتی با چنین حجمی چه توجیهی جز ارتشا و زد و بند و فساد گسترده در دستگاه های مربوطه می تواند داشته باشد؟

چرا هیچ کس به این سوالات پاسخ نمی دهد و آقایان فقط برای جمع آوری و عدم جمع آوری ماهواره از روی پشت بام ها چشم می درانند و هوچی گری می کنند؟ چرا هیچ کس سر منشاء را نمی بیند؟


میهمان پرده در     ماهواره     روابط جنسی                                
Reply
no
5
yes
0
محمد هادی توحیدی
1393/10/17 - 13:53
طبق معمول یک طرفه به قاضی رفتن ، فکر نمی کنی مشکل فرهنگی برعکس همین مطالب باشد ؟ این آمار ها وحشتناک نیست ، آمارهایی کاملاً طبیعی است ، فکر می کنی اگر ارتباط با جنس مخالف بد بود در همین دین ما توصیه به ازدواج زود هنگام می شد ؟ چنین ارتباط هایی از بیخ و بن بد نیست ، اما امروزه دوست دختر - دوست پسر در جامعه ما حتماً دلیل بر ارتباط جنسی تلقی می شود . مشکل از فرهنگ ماست نه از فرهنگ دیگری برادر

no
0
yes
0
حمزه مقیم
1393/10/21 - 09:27
این نظر دوستمان سه موضو ع مطرح شد که خیلی خلاصه و منطقی پاسخ می دهم
1:طبیعی بودن آمار ارتباط با جنس مخالف
2:بد نبودن بد نبودن از دواج


Reply
no
0
yes
4
مهدی بزرگ احمدی
1393/10/20 - 09:44
در پاسخ به آقای توحیدی عرض می کنم؛ دقیقا منظور مقاله فوق همین مشکلات فرهنگی دامنگیر جامعه ماست و اتفاقا این آمار ها وحشتناک است. ارتباط با جنس مخالف در چارچوب تعیین شده از سوی اسلام مورد پذیرش است که شماهم به آن اشاره کردید. روابط ناسالم موضوع بحث فوق اند نه ناسالم
در ضمن بحث اصلی بر سر ماهواره است و اینکه وقتی فرصت تخلیه صحیح غرائز برای جوانان وجود ندارد چه اصراری است که آن ها را در معرض تصاویر شهوت انگیز ماهواره قرار دهیم؟؟؟

Reply
no
3
yes
0
محمد هادی توحیدی
1393/10/20 - 09:51
آقای احمدی عزیز ، چند مورد اینجا قابل بحث است . یکی اینکه این آمار وحشتناک نیست ، هر زمانی مناسبات خاص خودش را دارد و این نوع روابط مناسبات امروز زمان ماست ، دوم اینکه اگر قرار بود این برخورد جواب بدهد در 35-6 سال گذشته که دیوار محکمی بین خودمان و فرهنگ های مختلف دنیا کشیده ایم جواب می داد . سوم اینکه تا نخواهیم بپذیریم که این نگرش یک فرهنگ دیگری است نه ضد فرهنگ هیچ راهی از پیش نمی بریم . مگر آنکه داعش و بوکو حرام گونه بخواهیم بیاییم وسط و زبق معمول بگوییم ما خوبیم و بقیه بد

Reply
no
0
yes
3
حمزه مقیم
1393/10/21 - 09:39
این نظر دوستمان سه موضو ع مطرح شد که خیلی خلاصه و منطقی پاسخ می دهم
1:طبیعی بودن آمار ارتباط با جنس مخالف
2:بد نبودن بد نبودن از دواج زود هنگام
3:حتما علتی دارد که رابطه با جنس مخالف در جامعه عادی تلقی می شود
اما پاسخ
اینکه طبیعی باشد چنین موضوعی پس فاجعه محسوب می شود برای جامعه ای که طبق آخرین هماری که حقیر از مجموعه تفحص بچه های طلاییه دارم 5500 شهید بر نگشته مملکتی که بنایش را با اسلام می گذاریم یعنی تسلیم در همه موارد پس در چنین جامعه ای طبیعی نمی باشد
2:ازدواج زود هنگام اصلا بد نیست بلکه عالی بوده واگر چنین اتفاقی بی افتد جامعه عالی می شود وشاید فساد هم از بین برودبا داشتن دو تبصره در از دواج زودهنگام شرط است(منطقی ،خالی از تصمیمی که دال بر هواو هوس شود
3اینکه بیان شد هر دوستی با جنس مخالفی دال بر مسا ئل جنسی نمی شود کاملا غلط می باشد ودر این مورد شمارا رجوع میدهم به کتب روانشناسی که انسان زمانیکه احتیاج دارد(به هرچیزی که دال و موجود در جنس مخالف است سمتش میرود)
مثال: وقتی به پسر بچه ای میگویید برو با آن دختر بچه بازی کن این عمل را انجام نمی دهد و بد می داند و می گریزد
باید ببینید که چه کسانی این عمل را عادی جلوه می دهند

Reply
no
2
yes
0
محمد هادی توحیدی
1393/10/21 - 11:36
جناب مقیم گرامی
اول اینکه من نمیدونم چرا وسط هر بحثی پای شهدا باید وسط کشیده بشه (لازم به ذکره که فکر می کنم احترام من به این دسته از مردم بیشتر از شما نباشه کمتر از شما نیست و...)
گمان می کنم اصلی ترین شعار انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود . نه ایجاد حدود دینی که اگر اینطور باشد غیر مسلمانها رو نمی دانیم چه باید بکنیم .
پس جای شعار های بیخودی که ما شهید دادیم و فلان و بهمان بهتره منطقی تر به این مسایل نگاه کنید . تاکید می کنم که شهدا برای من ارزشمند تر اند تا اونها رو وارد چنین مسایل پیش پا افتاده ای بکنیم .
دو تبصره برای ازدواج زود هنگام آوردید ، اولاً من طرفدار ازدواج زود هنگام نبوده و نیستم . ثانیاً میل جنسی چیزی نیست که منطقی باشه . حالا بر اساس منطق بخواهید براش تصمیم بگیرید .
بعد اینکه کتب روانشناسی ؟ میشه دقیقاً اسم کتاب رو بگید ؟ من نمی فهمم اینکه شما فکر می کنید که دو نفر دست توی دست هم مثلاً در پارک راه میرن چطور دال بر ارضای میل جنسی میشه .
اگر دلایل شما گفتن به پسر بچه است که همه چیز رو بر اساس غرایض سن خودش میبینه که الان باید همه ما شب ادراری داشته باشیم چون وقتی پسر بچه بودیم این کار رو می کردیم .
حرف من چیز دیگه ایست دوست من ، متأسفانه عالمان علوم دینی ما به مضحک ترین شکل خودش بجای اینکه مردم رو به تفکر در دین دعوت کنن ، وقتها صرف می کنن برای بیان احکامی که بسیاری از اونها پوسیده است و باید بجاش احکام ثانویه ای که مذهب تشیع به شدت بهش توجه کرده جایگزین بشه .
نگاهی به تاریخ بیندازید ، اینطور برخورد دیکتاتوری با جوامع باعث بروز چنین اتفاقاتی میشه . موضوع ساده است .
بر اساس عرف این جامعه چنین روابطی (که الزاماً ارتباط جنسی هم درش دخیل نیست) در دنیایی که ما زندگی می کنیم امری است بدیهی و عادی . حالا هر چقدر هم گشت ارشاد و غیره بخوان نمی تونن کاری از پیش ببرن ، چون به خصوصی ترین وجه زندگی هر انسانی تعرض میشه .
منطقی تر فکر کنید . دنیا چهار دیواری ما نیست .

no
0
yes
0
Doug
1394/05/16 - 18:32
For the love of God, keep writing these aresiltc.


Reply
no
2
yes
0
محمد هادی توحیدی
1393/10/21 - 11:36
جناب مقیم گرامی
اول اینکه من نمیدونم چرا وسط هر بحثی پای شهدا باید وسط کشیده بشه (لازم به ذکره که فکر می کنم احترام من به این دسته از مردم بیشتر از شما نباشه کمتر از شما نیست و...)
گمان می کنم اصلی ترین شعار انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود . نه ایجاد حدود دینی که اگر اینطور باشد غیر مسلمانها رو نمی دانیم چه باید بکنیم .
پس جای شعار های بیخودی که ما شهید دادیم و فلان و بهمان بهتره منطقی تر به این مسایل نگاه کنید . تاکید می کنم که شهدا برای من ارزشمند تر اند تا اونها رو وارد چنین مسایل پیش پا افتاده ای بکنیم .
دو تبصره برای ازدواج زود هنگام آوردید ، اولاً من طرفدار ازدواج زود هنگام نبوده و نیستم . ثانیاً میل جنسی چیزی نیست که منطقی باشه . حالا بر اساس منطق بخواهید براش تصمیم بگیرید .
بعد اینکه کتب روانشناسی ؟ میشه دقیقاً اسم کتاب رو بگید ؟ من نمی فهمم اینکه شما فکر می کنید که دو نفر دست توی دست هم مثلاً در پارک راه میرن چطور دال بر ارضای میل جنسی میشه .
اگر دلایل شما گفتن به پسر بچه است که همه چیز رو بر اساس غرایض سن خودش میبینه که الان باید همه ما شب ادراری داشته باشیم چون وقتی پسر بچه بودیم این کار رو می کردیم .
حرف من چیز دیگه ایست دوست من ، متأسفانه عالمان علوم دینی ما به مضحک ترین شکل خودش بجای اینکه مردم رو به تفکر در دین دعوت کنن ، وقتها صرف می کنن برای بیان احکامی که بسیاری از اونها پوسیده است و باید بجاش احکام ثانویه ای که مذهب تشیع به شدت بهش توجه کرده جایگزین بشه .
نگاهی به تاریخ بیندازید ، اینطور برخورد دیکتاتوری با جوامع باعث بروز چنین اتفاقاتی میشه . موضوع ساده است .
بر اساس عرف این جامعه چنین روابطی (که الزاماً ارتباط جنسی هم درش دخیل نیست) در دنیایی که ما زندگی می کنیم امری است بدیهی و عادی . حالا هر چقدر هم گشت ارشاد و غیره بخوان نمی تونن کاری از پیش ببرن ، چون به خصوصی ترین وجه زندگی هر انسانی تعرض میشه .
منطقی تر فکر کنید . دنیا چهار دیواری ما نیست .

no
0
yes
0
ح.و
1393/10/24 - 08:25
باسلام خدمت دوستان
درپاسخ اینکه
1- فکر می کنی اگر ارتباط با جنس مخالف بد بود در همین دین ما توصیه به ازدواج زود هنگام می شد ؟
اگر منظور شما از ارتباط باجنس مخالف ارتباطی است که منجر به ازدواج شود،در دین اسلام موضوع مشخص است که:یک خانم،یک سری روابط مشخص قبل از محرمیت و یک سری هم یعد از ازدواج(که آیا مثلا گرفتن

دست همدیگر در خیابان صحیح است؟صحیح نیست؟ اگر صحیح است حدی حدودی دارد و ... ). اگر هم منظور شما روابط با خانم های همکار و دانشگاه و ... اینهاست که موضوع خارج از ازدواج است(چرا که نمی شود که

شما باهمه آنها ازدواج کنید و نفر بعد هم با همه آنها ازدواج کند و ... ) اگر هم برداشتی دیگه ای باید از جمله شما داشت لطفا بفرمایید.
دین هم توصیه به ازدواج زودهنگام نکرده است، توصیه شده است که هرگاه به بلوغ فکری برای ازدواج رسید در تاهل عجله شود.
2- چنین ارتباط هایی از بیخ و بن بد نیست اگر منظور شما از دیدگاه دین اسلام است و منظورتان از چنین ارتباط هایی ارتباط با خانمهای چندین مدل آرایش کرده است (که در واقع آرایش جهت جلب توجه طرف نیست و تحریک

های جنسی راهم در بر دارد و مخالف بودن با این جمله مخالف بودن با همان غریضه ایست که می فرمایید منطق پذیر نیست) و خوش بودن و صحبتهای خارج از کاری و خندیدن و پارک رفتن و لذت بردن و ... است؛بطور قطع

مخالف است نمونه را در قرآن می توانید بیابید.اگر منظور روابطی است که در آن جنسیت مطرح نباشد،یعنی مردان


Reply
no
1
yes
2
ح.و
1393/10/24 - 11:15
باسلام خدمت دوستان درپاسخ اینکه 1- فکر می کنی اگر ارتباط با جنس مخالف بد بود در همین دین ما توصیه به ازدواج زود هنگام می شد ؟ اگر منظور شما از ارتباط باجنس مخالف ارتباطی است که منجر به ازدواج شود،در دین اسلام موضوع مشخص است که:یک خانم،یک سری روابط مشخص قبل از محرمیت و یک سری هم یعد از ازدواج(که آیا مثلا گرفتن دست همدیگر در خیابان صحیح است؟صحیح نیست؟ اگر صحیح است حدی حدودی دارد و ... ). اگر هم منظور شما روابط با خانم های همکار و دانشگاه و ... اینهاست که موضوع خارج از ازدواج است(چرا که نمی شود که شما باهمه آنها ازدواج کنید و نفر بعد هم با همه آنها ازدواج کند و ... ) اگر هم برداشتی دیگه ای باید از جمله شما داشت لطفا بفرمایید. دین هم توصیه به ازدواج زودهنگام نکرده است، توصیه شده است که هرگاه به بلوغ فکری برای ازدواج رسید در تاهل عجله شود. 2- چنین ارتباط هایی از بیخ و بن بد نیست اگر منظور شما از دیدگاه دین اسلام است و منظورتان از چنین ارتباط هایی ارتباط با خانمهای چندین مدل آرایش کرده است (که در واقع آرایش جهت جلب توجه طرف نیست و تحریک های جنسی راهم در بر دارد و مخالف بودن با این جمله مخالف بودن با همان غریضه ایست که می فرمایید منطق پذیر نیست) و خوش بودن و صحبتهای خارج از کاری و خندیدن و پارک رفتن و لذت بردن و ... است؛بطور قطع مخالف است نمونه را در قرآن می توانید بیابید.اگر منظور روابطی است که در آن جنسیت مطرح نباشد،یعنی مردان لباس درست و منطقی بپوشند و خانمهاهم همینطور و در ظاهر و روابط تاثیری نداشته باشد اسلام مخافتی ندارد(هرچندکه توصیه ای هم ندارد) 3- اما امروزه دوست دختر - دوست پسر در جامعه ما حتماً دلیل بر ارتباط جنسی تلقی می شود تاجایی که من میدانم و اخبار و آمارهم نشان میدهد در همه جا همین هست حالا در کشور اروپایی شخصی با چندین خانم ارتباط دارد و لی لزوما با همه آنها رابطه جنسی ندارد و با تعدادیشان دارد (البته تعریف رابطه جنسی آنها متفاوت است با اسلام).البته من نمیگویم در ایران همه همینطور است اما طبق جمله شماره 1 خودتان به این سمت میرود حال یا باهمان شخص یا شخصی دیگر(بازهم طبق جمله 1) 4- یکی اینکه این آمار وحشتناک نیست شاید با توجه به تعاریف و دیدگاه شما اینگونه باشد. 5- هر زمانی مناسبات خاص خودش را دارد اتفاقا منهم با این جمله شما موافقم مثلا کسی با لباس خواب به مدرسه نمی رود ولی اخیرا خیلی از خانم ها و آقایان با یک لباس به مجلس عروسی و عزا و مهمانی و مدرسه و ... می روند. 6- این نوع روابط مناسبات امروز زمان ماست جالب است که اگر تاریخ را نگاه کنید از قدیم الایام این نیازها و درخواست ها بوده است، حتی همجنس گرایی(البته در حیوانات هنوز کشف نشده ولی در انسان ها هست) و شاید جالب باشد بدانید که این مناسباتی که در ماهواره پخش می شود در بسیاری از کشورها حتی اروپایی یا پخش نمی شود ویا به این نتیجه رسیده اند که نباید بگذارند پخش شود.یکی از دوستانم که ساکن کاناداست می گفت در برخی دانشگاههای کانادا که به ساحل نزدیک است ، از ورود حانمها با لباس ساحلی و همینطور شلوار جین به دانشگاه جلوگیری می کنند(ممکن است بخندید ولی بدانید تبلیغات با واقعیت جاری متفاوت است) 7- دوم اینکه اگر قرار بود این برخورد جواب بدهد در 35-6 سال گذشته که دیوار محکمی بین خودمان و فرهنگ های مختلف دنیا کشیده ایم جواب می داد . صد در صد با این گفته شما موافقم.اگر درست تبلیغ دین شده بود و اگر منتسبان به دین تظاهر به لادینی نمی کردند شاید شرایط خیلی متفاوت تر بود. 8- سوم اینکه تا نخواهیم بپذیریم که این نگرش یک فرهنگ دیگری است نه ضد فرهنگ هیچ راهی از پیش نمی بریم .خاطرم هست که یک روز که یکی از دوستان ترکیه ایم در تهران بود و در محل کارم پرسید ناهار چیست و به فارسی گفتن کوکو گفت اوه!!! کوکو، لطفا این رو در ترکیه نگی چون یک حرف خیلی زشت است.تعریف فرهنگ باید ابتدا روشن شود تا بعد دید که آیا آن فرهنگ است یا ضد فرهنگ است یا اصلا هیچ نیست. 9- من نمیدونم چرا وسط هر بحثی پای شهدا باید وسط کشیده بشه دلیلش شاید آن باشد که جاری جامعه با توصیه و درخواست ها و وصیت نامه های آن سرفرازان طول تاریخ مخالف است. 10- گمان می کنم اصلی ترین شعار انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود گمان تان درست است اما برداشتتان ناصواب.امام راحل فرمودند که آزادی در قید و بند دین. امام خامنه ای هم فرمودند:اگر در فضایی شیمیایی زدند هر کس نفس بکشد مسموم می شود.منظور از آزادی، آزادی در چهارچوب دین است.اون آزادی که شما می فرمایید در فرانسه هست،چراکه شعار فرانسه آزادی از هر قید و بندیست(برای همین با حجاب مخالفت می کنند چون می گویند مانع آزادی از هر قید و بندیست) 11- غیر مسلمانها رو نمی دانیم چه باید بکنیم در قانون جمهوری اسلامی ایران آمده است که غیر مسلمانان موظف به رعایت قوانین هستند، لذا آنها هم از نظر قانونی نمی توانند در حدود مرزی ایران مثلا جشن مختلط بگیرند. 12- اولاً من طرفدار ازدواج زود هنگام نبوده و نیستم بسیار عالی .دین هم موافق نیست. 13- میل جنسی چیزی نیست که منطقی باشه . حالا بر اساس منطق بخواهید براش تصمیم بگیرید . قسمت اول دقیقا درست و است بن مایه شباهت و یکی بودن با حیوانات همین غرایض است.قسمت دوم اشتباه، چراکه خداند عقل را داده است که افساری بر غرایض بزند و نگذارد که هرجا که انسان گرسنه شد به اولین محل غذا مراجعه کند و بادریدن صاحب غذا خود را سیر کند. شهوت فقط جنسی نیست،خوردن هم هست ، مال هم هست، قدرت هم هست.آیا شما از عقل خود در غذا خوردن استفاده نمی کنی؟ هرچه را که زیبا یافتی و احساس کردی لذیذ است می خوری. با عرض معذرت چون نمی خواهم زیاد طولانی شود ادامه نمی دهم خدا همه مان را هدایت کند. انشاآالله

Reply
no
2
yes
0
محمد هادی توحیدی
1393/10/24 - 12:02
آقا یا خانم ح.و
با بسیاری از نظرات شما موافقم و با بسیاری مخالف .
اول آن نمونه ای که فرمودید می توانید در قرآن بیابید را همینجا بفرمایید .
دوما : آزادی در چهارچوب دین کلاً یک مفهوم سفسطه گرایانه است و من نمی فهممش
سوما : مثالهای موردی برای ما راهگشا نیست چون اگر یک دانشگاه در کانادا اینطور است پس کار ما درست است . در همان کانادا تعداد زیادی سواحل آزاد وجود دارد .
و بسیاری مطالب دیگر که با عرض معذرت حوصله ی نوشتنشان را ندارم .
ببینید الگوی ما نه کانادا است نه حجاز هزار و چهارصد سال قبل نه فرانسه نه آمریکا نه ....
ما باید به دنبال الگوهایی باشیم که با مناسبات زمان بتوانیم دین را پیاده کنیم نه با مناسبات دینی زمانمان را .
حر ف من فقط همین است .
باید تعاریف جدیدی ارائه شود تا راهگشا باشد . نه مسدود .
آها ضمناً من امام خامنه ای را نمی شناسم
با احترام


no
1
yes
1
ح.و
1393/10/27 - 05:20
بنام خدا
باسلام مجدد
1- اول آن نمونه ای که فرمودید می توانید در قرآن بیابید را همینجا بفرمایید مثلا سوره قصص آیه بیست و پنج.
2- دوما : آزادی در چهارچوب دین کلاً یک مفهوم سفسطه گرایانه است و من نمی فهممش .دوست عزیز اولا آزادی بدون چهارچوب که وجود نداره(مثلا یکی که زورش زیاده با اسلحه بیاد تو خیابون و هرکسی رو که حال کرد بکشه) همه جا آزادی در یک چهارچوب معنی می دهد حتی در جنگل.مفهوم سفسطه گرا هم تعریفی که از آن می دانم ربطی به این موضوع ندارد و شاید تعریف شما چیزی دیگر است،لطفا آنرا ارایه دهید تا مطلع شوم؛ واینکه من مفهومش را نمی فهمم ، انسانها بارشد و گذر زمان به درک و فهم می رسند و اینکه شما متوجه نمی شوید دلیل غلط بودن نیست.بطور قطع علوم فراوانی وجود دارد که ما هیچ از نمی دانیم.
3- سوما : مثالهای موردی برای ما راهگشا نیست چون اگر یک دانشگاه در کانادا اینطور است پس کار ما درست است . در همان کانادا تعداد زیادی سواحل آزاد وجود دارد. همیشه قواعد کلی در انتها به عمل ختم می شوند که بیان آن عمل می شود مثال.
4- ببینید الگوی ما نه کانادا است نه حجاز هزار و چهارصد سال قبل نه فرانسه نه آمریکا نه ....ما باید به دنبال الگوهایی باشیم که با مناسبات زمان بتوانیم دین را پیاده کنیم نه با مناسبات دینی زمانمان را. دوست عزیز اگر یک کودک در یک جنگل بدنیا بیاید و بزرگ شود مانند ساکنان جنگل(که حیوانات هستند) می شود. شما هم که می روی مدرسه و دانشگاه نوعا در حال تقلید از معلم و استاد هستید.پروفسور هم کع انشاءالله بشوید بازهم از پایه های که گذشتگان گفنته اند استفاده می کنی برای تحقیقات خود.نوع انسان گریزی از تقلید ندارد.تقلید عیب نیست،تقلید کورکورانه عیب است.حال باید برای تقلید یک چیزی را انتخاب کرد.می تواند آمریکا باشد،کانادا باشد و یا خدا باشد.در مورد مناسبات زمان هم دفعه قبل گفتم اینبار کامل تر می کنم.اگر منظورتان اینترنت و موبایل و وسایل جاری است که ابزار هستند و مناسبات زمان نیستند(چون موضوع نوع انسان است و انسان مستقل از ابزار و ابزار همیشه درحال تغییر)، موضوع هایی هم که در مورد خود انسان می فرمایید همانطور که گفتم از قدیم الایام (فرزندان حضرت آدم) بوده است و چیز جدیدی نیست که نیاز به احکام ثانویه داشته باشد.
مثلا در زمان پیامبر زنان در جامعه بودند و تجارت می کردند و شعر می گفتند و ... .
5- باید تعاریف جدیدی ارائه شود تا راهگشا باشد . نه مسدود . اگر دقیقا بفرمایید مثلا درچه موضوعاتی ممنون می شوم
6- من امام خامنه ای را نمی شناسم اشکالی ندارد، ایشان رهبر ایران است و یکی از مراجع تقلید(اگر هم باپیشوند امام نمی شناسید بازهم ایرادی ندارد برخی غزالی را می شناسند و برخی اورا بانام امام غزالی).
یاعلی


Reply
no
0
yes
2
ابو مهدی
1393/10/27 - 05:34
به نظر می رسه بین دوستان بحث هایی مطرح شده که اصلا ربطی به موضوع مقاله نداره. خیلی واضح این مقاله داره ماهواره رو با فحشا پیوند می زنه که تا حدی درسته ولی همه مشکل هم از این نیست. به نظر من قسمت آخر که درباره فساد اداری و قاچاق ماهواره هست جالب تره و باید پیگیری بشه

نام شما:


ایمیل شما:
نظر شما:



حدیث روز
الحذر الحذر، فولله لقد ستر حتی کانه قدر غفر ؛ هشدار هشدار! به خدا سوگند چنان پرده پوشی کرده که پنداری تو را بخشیده است. نهج البلاغه؛ حکمت 30:امیر المومنین علی علیه السلام
نظر سنجی

نظر شما در مورد طرح جدید و گرافیک واحه چیست؟؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف
مشاهده نتایج