به نام اهل بیت به کام دشمنان

دهه محسنیه


دهه محسنیه، یکی از جدید ترین دستاوردهای فکری!!! طیف خاص مداحان و روحانیان وابسته به تشیع لندنی است که امسال توسط این عده، در ابتدای ماه شادی اهل بیت و بلافاصله و در ادامه عزاداری دهه آخر صفر برگزار گردید. محور این عزاداری ها کوبیدن بر طبل نفاق است که توسط عناصر معلوم الحال برای فریب و انحراف احساسات مذهبی، مردم تبلیغ می شود.


دهه محسنیه

امیرالمومنین امام علی علیه السلام: همواره آغاز پدید آمدن فتنه ها، هواپرستى، و بدعت گذارى در احکام آسمانى است، نوآوری هایى که قرآن با آن مخالف است، و گروهى (با دو انحراف یاد شده) بر گروه دیگر سلطه و ولایت یابند، که برخلاف دین خداست.

پس اگر باطل با حق مخلوط نمیشد، بر طالبان حق پوشیده نمیماند، و اگر حق از باطل جدا و خالص میگشت زبان دشمنان قطع میگردید. اما قسمتى از حق و قسمتى از باطل را میگیرند و به هم می آمیزند، آنجاست که شیطان بر دوستان خود چیره میگردد، و تنها آنان که مشمول لطف و رحمت پروردگارند نجات خواهند یافت.  )نهج البلاغه، خطبه 50)

به این نکته بادقت توجه کنید که در واقع فتنه گران کاملا ناحق نیستند قسمتی از حق را جهت خوش تبلیغی برمی دارند و در بوق و سرنا می کنند و بعد از جلب توجه ناحق را بصورت خلط شده باحق بخورد عوام الناس می دهند.

شاید تابحال به این سوال برخورده باشید که چرا برای سیدالشهدا علیه السلام یک دهه عزاداری می گیرند؛البته غالب علما در مساجد خود سه دهه و بعضا شش دهه عزاداری بصورت منبر و روضه داشته اند ولی ایام اصلی عزاداری که در مردم نیز شور عزاداری نمایان است ده روز اول ماه محرم است.

اما آیا عزاداری سیدالشهدا علیه السلام مربوط فقط به همین ده روز است؟

مسلما خیر.

طبق روایات تاریخی که به نظر حقیر مستند تر است رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم چندین رنگ عمامه داشته اند.یکی برای اعیاد،یکی برای جنگ،یکی برای ... و یکی برای عزاداری که رنگ آن سیاه بوده است؛امام سجاد علیه السلام-همانطور که طبق اسناد مستند وجود دارد- در دوره خفقان بعد از قیام عاشورا،موضوع قیام عاشورا را با زبان نوحه و عزا و همینطور چهره و حالت عزا بیان می کردند؛بعد از مدت زمانی ظاهرا مردم دور ایشات جمع گشتند و درخواست کردند که رخت عزا را بدر کند و ایشان قبول کرد اما فرمودند عمامه را عوض نمی کنم به نماد عزا و انتظار خونخواهی سیدالشهدا علیه السلام.

همینطور طبق احادیث آمده است که حضرت حجت پیراهن سیدالشهدا علیه السلام را بر آستان مقر خود نصب کرده اند و فرموده اند هر صبح و شام برایت گریه می کنم و همینطور چکیده شدن خون از آن لباس مطهر زمان ظهور حضرتش هست.

پس عزاداری سید الشهدا عزایی به وسعت تاریخ است.

اما پس چرا ما ده روز را برای سیدالشهدا علیه السلام اقامه عزا می کنیم؟

یکی از جواب های غالب اینست که معرفتمان کم است و هنوز به رشد کافی نرسیدیم و ... .

البته اینکه معرفتمان کم است درست است ولی ربطی به سوال ندارد.

به حکایت زیر که بن مایه عمل بدعت گذاران در امر عزاداری است توجه کنید:

جناب مولوی حکایتی دارد که در آن بازرگانی طوطی داشت که روزی خیلی از آن طوطی به خاطر کاری که کرده بود(ریختن روغن از شیشه) ناراحت بود و بر سرش کوفت و آن طوطی از اثر ضربه، گشت کل(یعنی کچل)؛روزی شخصی درحال عبور را دید واو را کچل یافت و از او پرسید :

از چه ای کل با کلان آمیختی/ تو مگر از شیشه روغن ریختی

از قیاسش خنده آمد خلق را/کو چو خود پنداشت صاحب دلق را

کار پاکان را قیاس از خود مگیر/گرچه باشد در نبشتن شیر، شیر

2- خود اهل البیت علیه السلام فرموده اند که در شادی ما شاد باشید و در عزای ما عزادار و خودشان برای مثال در میلاد فرزندانشان شاد بوده اند.

3- بازهم خود اهل البیت علیه السلام فرموده اند که هر صبح و شام منتظر ظهور باشید که فرج شما نیز در ظهور است.

 -به ما سفارش شده است که در عزای اهل البیت علیهم السلام عزادار باشیم و در شادیشان شاد.

- به ما سفارش شده است هرگاه مجلس عزایی برپا کردیم بر سیدالشهدا علیه السلام گریه کنیم.

به ما سفارش شده است که برای تعجیل در ظهور هر اقدامی که در چهارچوب دین تعریف شده است، که کمترینش دعااست، انجام دهیم.

اما ریشه دهه محسنیه(منسوب به حضرت محسن سلام الله علیه) و سایر تجدد گرایی های احتمالی آتی در امر عزاداری برای اهل بیت در کجاست؟

 

انگلستان که به حق یار شماره یک ابلیس است، حسنی که دارد آنست که هیچگاه خط و خوی کاری خود را رها نمی کند و آنقدر صبر می کند تا به سمتی که می خواهد بتواند حرکت کند و نتیجه بگیرد. یک استاد تاریخ تحلیل تحسین برانگیزی کرده است: انگلستان می خواهد با علم کردن نسل حضرت آیت الله میرزای شیرازی (رحمه الله) انتقام تحریم تنباکو را از خاندان شیرازی بگیرد.( البته شاید اگر با دستگاه سیدالشهدا علیه السلام در نمی افتاد جواب می گرفت(

 

امیرالمومنین علیه السلام که مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین حضرت محسن علیه السلام بر او وارد شده است دستور به اقامه عزا برای حضرت زهرا و حضرت محسن سلام الله علیهما را نداد با آنکه قریب به پنج سال حکومت تشکیل داد.در واقع در این مدت اولویت های احیای اسلام را مبارزه بادشمنان و مواردی دیگر دید و امری بر اقامه عزا برای دخت نبی اکرم نکرد.

در زمان شهادتشان هم طبق احادیث اشاره به آن واقعه داشتند و در نهایت به سیدالشهدا علیه السلام اشاره کردند که لایوم کیومک یااباعبدالله.امام حسن علیه السلام نیز همین اشاره را داشتند.

در هیچ کجا از احادیث اهل البیت علیه السلام توصیه به برپایی عزا برای غیر از سیدالشهدا علیه السلام نشده است. حتی توصیه هایی اکید شده است مانند آنکه : پوشیدن لباس سیاه مکروه است مگر در عزای سیدالشهدا علیه السلام،چاک دادن گریبان مکروه است مگر در عزای سیدالشهدا علیه السلام،انجام کار دنیوی در روز محرم مکروه است و ... .

علت خلقت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بوده است و اگر قرار باشد ما به حکم عقل خودمان برای بزرگی از اهل البیت علیهم السلام عزا بگیریم اولی به این امر حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است.پس چرا توصیه ای براین امر نبوده است؟ چرا همگی توصیه به اقامه عزا برای سیدالشهدا علیه السلام کرده اند؟

اصلا عزاداری اصل نیست و یکی از علت های عزاداری کردن تعظیم شعائر دینی است.

متاسفانه عده ای کوته فکر عزا و عزاداری را فرض کرده اند که هدف است و درک این موضوع را ندارند که اقامه عزا وسیله ایست برای رسیدن به هدف.همان هدفی که سید الشهدا علیه السلام در گودال قتلگاه می فرماید: الهی رضابرضاک و ... .

متاسفانه این عده با افزودن دهه های عزاداری جدید بدنبال آن هستند که دین را احساسی نشان دهند و مردم را به احساسات حرکت دهند درصورتی که خداوند عزوجل در جای جای قرآن فرموده است بیاندشید تعقل کنید و ... .

همه اهل البیت علیه السلام وعده ظهور را داده اند و انتظار ظهور را می کشیده اند( و همچنان انتظار می کشند) برای آنکه اصل دین رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم زنده شود.حال سوال اینجاست که : این همه افزودن عزاداری چه تاثیری در تعجیل امر ظهور دارد؟ غیر از آنکه مردم را از عزا داری خسته می کند؟ غیر از آنکه رنگ و روی عزای سیدالشهدا علیه السلام را نیز کمرنگ می کند؟غیر ازین است که در دید مردم اسلام را فقط دین حزن و اندوه نشان می دهد؟غیر از این است که اسلام را دین بیکاران نشان می دهد؟

آیا اسلام فقط دین اقامه عزاست؟این خاندان آن بزرگ مرد شیرازی که اینگونه تبلیغ اسلام می کنند در زمانی که باید اسلام را به جهانیان بشناسانند کجا هستند؟در زمانی که باید در مقابل جنایات آمریکا اعلام موضع کنند کجا هستند؟آن زمان که باید علیه دالایی لاما حرف بزنند کجا هستند؟ آنجایی که باید علیه داعش و انگلستان صحبت کنند کجا هستند؟در آنموقع که باید علیه اسرائیل بیانیه بدهند کجا هستند؟ در آنموقع که دانشمندان هسته ای را ترور می کردند چند بیانیه علیه اسرائیل دادند؟

معلوم است کسی که در دامان مادر بدکاره ای چون انگلستان دارد مذهب خود را رشد می دهد، اینگونه اتفاقات را مهم نمی داند.

کلمه مسلمین در قرآن را فقط شیعه می دانند و مابقی ای را که مسلمان نام دارند را مهدور الدم می دانند، یعنی اگر اسرائیل مردم فلسطین را می کشند مهم نیست چراکه آنها شیعه نیستند و مهمور الدم اند و لابد اسرائیل هم به ما کمک می کند.دانشمندان هسته ای هم لابد چون مخالف با نظام هستند ایرادی ندارد که توسط اسرائیل شهید شوند.

مسئله مهم (از نظرشان) برائت از مسلمان غیر شیعه است و هر اتفاقی که در جهان بیافتد و در ریخته شدن خون مسلمانانی که خداوند در قرآن خونشان را دارای حرمت دانسته کمک کند لابد برادر و همراه و حتما کمک کننده به اسلام ناب است.

گذشته از آن لابد چون با نظام مخالف هستند دیگر نیازی نمی بینند که در مورد واجبات و محرمات دین رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم که در عام جامعه درحال دگرگونی است تبلیغی کنند و موضعی بگیرند و اهم مهمات ایجاد هفته برائت و دهه محسنیه است تا هرچه بیشتر بر طبل مهدور الدم کردن اهل تسنن بکوبند.

مخلص کلام آنکه عزاداری های زیاد در سیره اهل البیت علیه السلام نبوده است و سفارشی هم مبنی بر آن نکرده اند.البته شیوه حکومتی امام سجاد سلام الله علیه بوده است کما اینکه شیوه حکومتی امام حسن علیه السلام صلح بوده است و شیوه حکومتی امام علی علیه السلام بیست سال صبر بوده و پنج سال حکومت.

در نهایت بازهم نظاره کنندگان این سطرها را به احادیث زیر رجوع می دهیم:

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد.

-از قرآن جز رسم الخطی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند.

-در آخرالزمان دغلبازان و فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند، انچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب شان بیافتید .

-قرآن را طبق خواسته های خود توجیه می کنند و آئین خدا را آراء خود تفسیر و تحلیل می کنند.


فرقه شیرازی     شیعه تکفیری     عبدالله موسویان                                
نام شما:


ایمیل شما:
نظر شما:



حدیث روز
الحذر الحذر، فولله لقد ستر حتی کانه قدر غفر ؛ هشدار هشدار! به خدا سوگند چنان پرده پوشی کرده که پنداری تو را بخشیده است. نهج البلاغه؛ حکمت 30:امیر المومنین علی علیه السلام
نظر سنجی

نظر شما در مورد طرح جدید و گرافیک واحه چیست؟؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف
مشاهده نتایج